Friday, March 11, 2011

Buat hal sendiri!!!

Tiba-tiba ada member ajak jumpa.  Minum-minum. Borak-borak.  Memandangkan dah lama gila tak jumpa, berapa belas tahun dah lepas habis sekolah.  So, ok!  Mari berjumpa.  Tempat pilihan, kedai Mamak popular di Wangsa Maju.

Masa bertemu, macam biasalah, salam-salam peluk-peluk.  Kau tengok aku atas bawah aku tengok kau atas bawah.  Pastu nampak lah kat tangan kau tu pegang handphone.  Blackberry tu!!!!  Duduk setel order semua ko sengaja lah kan letak handphone ko atas meja.  Aku tau lah ko pakai handphone terkini lagi canggih Balckberry Torch sedangkan aku pakai Curve 8250 jek.....  Mana setaraf!!!  Itupun hp tak berapa class aku tu sorok lam handbag.

Pastu mulalah cerita hal masing-masing.  Perkembangan diri berbelas tahun ni.  Hmmm, baru buka cerita, tak sampai dua tiga minit alih alih ko angkat tepon ko bukak facebook.  Senyum-senyum sorang-sorang sambil reply comment.  Pastu sibuk duk twit sana sini.  ehh, apa hal ko nih?  Kawan real ko depan mata, tapi ko sibuk duk layan kawan alam maya ko.  Sikit-sikit belek tepon.  Buka apps sana sini, bbm sana sini.  Bajet ko paling cool sebab sentiasa get connected.  Macam aku ni tunggul kayu dan kawan paling tak best di muka bumi ini sebab tu ko dua tiga minit sekali ko asyik angkat letak tepon ko cek ada fb notification masuk ke idak?  Aikk, tak silap aku handphone tu dah paling canggih.  Takkan kalo letak lam beg bila bunyi tak dengar?  Paling-paling kalau vibrate sure bergegar punya..

Hmmm, ok!!  walaupun ada kawan real depan mata ko lebih suka layan kawan maya ko, aku pun dah start bosan tahap gaban, aku pun juga mengeluarkan tepon aku.  So mari kita sama-sama buat hal sendiri.  Aku layan fb ngan twitter aku, ko pun layan fb and twitter ko.  Jadilah dua orang makhluk yang duduk semeja tapi buat hal sendiri-sendiri.

Jadi apa perasaan korang kalau berhadapan dengan situasi sebegini? 

4 comments:

mya said...

haisyoo gini punya orang pun ada ka..
memang first n last jumpa la kot huhu..

faerni said...

org cenggini mmg ada di mana-mana..
betullah mya, first and last laaa jumpa kot!!

Blog Diva said...

perasaannya mcm nak sound dia "hello...is this why you want to meet me?"

yana said...

salam..erni..awk gi jumpa bebudak...ex tdk ke?