Saturday, June 13, 2009

What did i do today?

Since my brother ada kat rumah, haruslah aku gigih bangun pepagi buat breakfast. Last night Fadzli masak nasi while waiting for us to reach home. Dia masak nasi banyak tapi kitorang dah makan nasi lemak kat Tapah R&R. Kaedahnya, daripada membazir aku gorenglah nasi. Keras berdenting amat nasinya. Telan gak le. Kang ada yang kecik hati, heh! Siap aku masak sotong goreng tepung, tau! Aku perasan kalau kat umah aku nih, kalau aku masak bebanyak, kan mesti habis! Kalau aku masak sikit, langsung tak habis. Agaknya, bila dah masak sikit tu, orang ni takut nak amik banyak sebab takut orang lain tak makan lagi sudahnya, terus tak terusik, haih!

Hari ni ada kenduri kawin. Nak collect my courier lagi. Ada 2 barang aku patut amik pastu aku dapat banyak lak call from City Link. Sudahnya, satu barang je ada kat sana one more still kat tangan courier man tu. Mondaylah jawabnya.

Hoh, citer pasal kenduri kawin yang aku pegi tadi. The idea unik tapi implementation kurang menjadi. The wedding took place dekat Taman Tasik Titiwangsa, bekas tapak Eye on Malaysia. I bet the newly wed couple nak buat ala-ala garden wedding kot. Tapi dah buat tepi tasik, haruslah angin bertiup kencang dalam cuaca yang tak menentu tu. At one time, sejambak bunga leh telangkup masuk dalam buffet lauk dek kerana angin bertiup kencang.

Citer pasal pengantin lak. Pengantin dedua cantik manis. Diarak naik kereta kuda. Oh, bukan. Ada satu je kereta kuda. Orang yang jaga kuda tu tarik kuda dari depan, patutnya tungganglah! Sedap je aku komplen wedding orang, heh! After all, the food sedap.

Pas abis wedding, pergi Hentian Putra beli tiket Hilal, pastu gi repair henfon. Sob! Sob! My beloved phone udah rosak. My lovely red G900. Tak sampai setahun beli. Henpon aku cam kat bawah ni cuma kalernya merah. Touch screen nya rosak. Aku dah jadi cam kayu je tatau nak guna henfon without the touch screen. Aku sayang bangat handset ni. Sleek and slim with 5.0 megapixel camera. Haruslah kena tinggal seminggu dua untuk repair. Now i'm using my old nokia 7650i. Heh! Dah tak reti pakai nokia. Jadi ayam lak aku terkial-kial duk godek nokia nih.



Adik aku pulak teringin nak pakai contact lense. So dia beli lah CL. Penat aku ngajar. Tak pe first timer. Esok-esok pandai le tu. Balik umah in-laws sementara tunggu malam nak ngantar dia naik bas kat Greenwood. Pas hantar dia kami pun pulanglah ke Rawang.

No comments: