Monday, June 15, 2009

Indo Trip: # Day 3



Hari ini, aktivitasnya adalah ke Pasar Baru, tempat pojaan ibu-ibu bukannya bapak-bapak. Bapak-bapak harus ikutan sebagai porter angkut hasil belian ibu-ibu. Ecehehe.... gue ngomong Indon. Sebab aku telah mengkhatamkan forum cari thread bandung sampai benang ke sepuluh, jadinya harus naik terus ke lantai yang disebut sebab tak nak buang masa. Lagipun we want to cover as many places as possible. Ramai duk suggest ke sir cinta jadi serangan pertama adalah mencari kain pasang di sana.


Aksi aku memilih sambil diperhatikan tuan kedai!


Ramainya warga Malaysia kat Pasar Baru. Mcm kat Pasar Siti Khadijah le pulak!


Sambil dukung anak sambil duk tawar-menawar!


Aku siap masuk dalam kedai. Tihani as penyibuk as usual!

Hasil tangkapan lain adalah telekung yang lumayan murahnya. Kain-kain juga lumayan murah ada gratisnya juga. Batik and such telah dirembat dengan jayanya dan diusung oleh Mr Fadzli dua beg plastik besar sambil mulut pot pet bising aku beli banyak barang. Terus naik lantai 6 for lunch di Pak Cik Met ikan bakar. Aduh, enak amat!

Next pit stop was Cibaduyut. Tak suka tak suka because far beyond my expectation. Tapi ini permintaan kawan-kawan yang lain. Kualitas barangnya kurang berkenan dihatiku lantas ku usul ke Pak Agus ayuhlah ke FO lainnya aje. Terus ke area Heritage dan sekitarnya dan as expected, geng koboi menggila membuat serangan sampai ke malam. Penuh bas ok. Area belakang penuh dengan barang hasil serangan. Gila hapa diorang nih. Hehehehe! After lunch at Karamba Restaurant and back to hotel for rest untuk serangan seterusnya, esok hari.

2 comments:

Anonymous said...

nice report! hehehhe miss bandung too!nak gi lagi next yr ..jom jom!
baguskan khatam benag bandung tu..many useful info :-)

-ema-

faerni said...

tehehehe....
kak ema, since gi reramai byk tempat tak cover plus serabutness with aus and tihani. definitely will go there again and again and again!!!!
heaven sesangat!!!!!! ajak me k next time u go!!!!