Thursday, June 25, 2009

Masalah problem!!!!!

Fadzli menentang idea mengambil maid Indo. Depa laa ni pun mengada tau! Demanding sungguh. Ok, ceritanya cenggini. Aku tanya jiran sebelah umah sebab dia ada bibik. Bibiknya tak duduk sekali. Pagi dia amik petang dia hantar balik. Kerja 5 hari je pastuh bayaran 500. Mahal ke? Aku rasa mahal for 5 days work.

Since i'm gonna start my class tomorrow, so i have to settle many things and on top of it, anak-anak. Kuliah will be jumaat 3-6pm and 8-11pm sambung saturday 8-11am. So aku takde pilihan hari jumaat aku kena tidur kampus. Ko gila nak berulang UPSI ke rumah tgh malam dah tu esoknya pepagi dah kena ada kat sana. Ini sekurang-kurangnya utk 2 tahun, i'll be away on Friday night. Heh, itu sebab paling utama Fadzli menolak tak mau maid. Idea gila maid tidur kat rumah time bininya keluar belajar. So, i really appreciate his understanding to share the burden. Iye, kami sama-sama kerja and sama-sama belajar.

And this kinda problem arise this week. Makcik will take care of the kids tomorrow sampai petang sebelum Fadzli fetch diorang. Makcik bagitau this week, Saturday dia tak boleh jaga because of the report card day, etc. Hmm, mak cik pun sefamily the one i rely on. Sometimes dia minta off takkan tak boleh, kan. At this point, memang best lah kalau umah mak aku sebelah umah aku je. Bebila masa je boleh antar and amik anak sesuka hati. Heh! Nak tak nak, kena roger kat mak mertua. Aku kalau boleh malas nak melibatkan kaum kerabat mertua. Kang tak pepasal aku yang kena bidas pulak.

2 comments:

Mya said...

tabik spring la kat u all suami isteri. kerja + belajar. sangat kental!

anyway, hope semua masalah boleh selesai eh.. n RM500 for 5 days kerja bagi i mahal ok!

faerni said...

yelah mya!!!!
i hope things will move on smoothly!!