Sunday, May 17, 2009

My planning........................

Both kids are sleeping at the moment. I am supposed to angkat/lipat kain but i'm just plain lazy. Huhuhu.... still in front of the lappy surfing for nothing. Banyak kerja nak buat nih in terms of house chores. Nak gosok baju for tomorrow, kemas dapur a lil' bit. Dengarnya Fad nak balik Sri Gombak petang kang sebab his grandma ada kat sini. My sis in law's wedding is in two weeks time. My school holiday gonna be hectic.

Ok, ok! My in laws asked me to extand the invitation to my sister and hubby (checked!), udin and teh ( i bet they are attending faris's in kuantan, kan teh??) my bro hilal who already packed balik kampung a week ago. Basically i have no one to invite because this is in law's and i passed to fadzli to do so.

My concern, i sooooo want to balik kg on the second week of the school holiday. There are few options that i have to think thoroughly, since Fad cannot send us back because of certain constraints (took leave for looooonggg, has to escape classes because of the wedding and the Indo trip!)

Fadli told me to seek Hilal's help to drive us back to and fro kg. That is one thing! I just want to avoid long drive trip with the kids around. I surrendered last two hours trip back from Pagoh a couple of weeks ago. I know my kids. They cannot sit still for such a long journey. Aus kan buas! Mana leh tahan duk diam-diam lam tempat sempit macam dalam kereta!

Oh, ya! i do checked all the flight tixs available. Be it mas, airasia or firefly and my opt basically fireflyz because it's the nearest eventhough it is the most expensive. I don't buy the tixs yet because i still want to figure out a few things.

Mas and airasia, kalo aku ngan tihani je, i'll definitely go for airasia. I don't mind walking at all sampai ke pintu plane walaupun kena jalan jauh kedaung. Now, airasia not friendly anymore. Nih nak kendong dua budak, tihani selalu kalau aku duk dukung Aus dia pun mulalah perangai mengada penat tak larat jalan segala itu ini, naik mas kat klia boleh tahan jugak nak sampai ke departure gate. Kang kalo amik the earliest flight or the last flight of the day, aku yang pengsan nanti. Fireflyz dekat je kat subang, flight pun fokker je sure org x berapa ramai. Haih kalo ikut aku drive sendiri je balik or should i subsidize the flight tix for my bro suh dia datang amik???
Weh, udin and mek teh, mung x datang kl ke? aku nak tumpang balik. I miss my Apal house.

4 comments:

Blog Diva said...

wahaha..xdpt den nak nolong ha.udin abis induksi 28.29nak konvoi rombongan cik kiah ke kuantan dah. racun je si hilal tuh pegi kl ambik uols..mek dia kan ada kat kl tu. cakap kat hilal, hamster dia rindu nak jumpa mek dia.sure nak! wahahaha!!!

Blog Diva said...

err..me jua begitu.walao kain bertimbun14 sekalipun, godaan skrin pc nih jugak yg menjadi pilihan.. siang hari kena pulun semax mungkin, nak2 kalu time kodam tido.lps udin balik keje mmg xmerasa lah nak ngadap pc..kan org itu aktif berpolitik balik tabir nih...

zahira said...

ko beli jer flite tix fireflyz utk ilal suh dia dtg amik...

Mya said...

ern, budak2 baya tu mmg taktahan jalan jauh kan.. hmm.. naik flight better kot..