Monday, November 22, 2010

Sehari bersama Daus!!!



Tinggal di rumah dengan Daus berdua memang menguji iman dan daya kesabaran. Dahlah serabut to the max..... Nasib baik hari Ahad, kalau tak dah lama aku sorong hantar nursery. Boleh pulak dari pukul 10 tu dia terjaga dia balun minum susu, aku tatau lah berapa kali more than 20 bottles agaknya botol susu Avent tu. Sampaikan susu sekotak 700 g baru bukak tinggal paras-paras hidung hari ni kena gasak ayahnya beli lain.

Ok, minum susu memang bagus tapi terlebih susu??? Aku bebel-bebel kat dia, hahaha... selamba dia jawab minum susu bagus nanti Daus besar!!! Kemain ko laa ni cakap sepatah dia pi balas berpatah-patah...... Pening!!!! Dah lah siang hari punya susah nak tidur. Habis di selerakkan mainan segala. Pastu manja sangat lak tu. Energetic sampai ke malam sampaikan masa nak tidur boleh pulak dia lompat naik turun katil dalam gelap sampai semua orang sawan!!! Hahaha... sudahnya, aku merajuk lari turun bawah tidur atas sofa biar ayah di handle. Hahahaha.......

Natijahnya, satu rumah kesiangan hari ni. Dahlah nak kena gi check up kat klinik hari ni. Ayah dia pun lambat bangun. Daus macam biasalah, punyalah susah nak bangun pagi. Sekarang idea auta menjadi-jadi. Bila buka mata nampak ibu dia tak kerja terus dia pura-pura tidur. Tak mau bangun-bangun. Lepas puas gerak, cakap tak mau pergi sekolah sebab ada Usop. Tak mau kawan Usop......... Hmmmmm..... Agaknya, sebab tu baby lam perut ni tak nak keluar-keluar lagi. Susah aku nak handle agaknya............ Aku pun amazed sikit dah 38 weeks still cool down je lam perut!!! Walaupun nak naik turun tangga lam rumah ni kemain hazabnya.......

Sometimes, aku cam rasa bersalah lak hantar dia pi nursery time tak kerja ni. Fad pun kadang-kadang tak terhandle. Hmm, dari duk umah lama-lama asyik kena luku je ngan aku, baik duk nursery ramai skit kawan. Sampai end of this month je pun tinggal berapa hari lagi. Duk tunggu maid senyap je takde khabar berita....

Eh, eh! Nak promote blog lagilah....... Got this from my dear friend DD sebab tengah cari info pasal our next trip, so she suggest me to read this green apple. Memang lawak and best!!! Go and check it out!!!!!

No comments: