Thursday, November 25, 2010

Our new born!

I was watching both kids while they watched Upin Ipin on lappy when suddenly my water bag broke. I rushed to the toilet and saw kinda water and blood on my panties. I called Fad at 3.09. At the same time, I went upstair and packed my belongings. Pukul 3.17 I called him again and asked him to be hurry. Waiting for him to reached home seems ages. At 3.46pm, sms pulak sbb kredit dh habis sambil bebel-bebel minyak lum isi and aku dah rasa contraction makin kuat. Sampai je umah, kitorang terus masuk kereta singgah isi minyak dulu. Ingat previous entry about isi minyak? Hmm, at that time I can't bear the pain any longer. Kebetulan, on the way ada ambulans so Fad pecut sambil follow ambulans, just to reach hospital at 4.40pm. Aku sebenarnya dah rasa baby nak kuar lam kete lagi tapi takut tumpah darah banyak. Misi tolak dengan kerusi roda and tolak ke arah katil. Tak sempat doktor check jalan baru tengok je dia terus jerit, fully dilated, push to labour now. Get the room ready! Hah, masa ni korang leh bayangkan scene ER, where everybody pushing and sorang dr, cucuk lengan nak pasang drip while a few others sibuk prepare barang. Sampai je labour, diorang transfer atas katil terus teran and baby keluar. Drpd entrance kul 4.40, kul 4.46 pm I delivered baby boy. Infact it was the longest 6 minutes in my life. Baby lemas sikit sebab air ketuban dah habis keluar however semua ok. The baby's name is Fiqhri Iman Bin Mohd Fadzli. :)

3 comments:

mommynadia said...

OMG..Kak Eny..tak smp 2 jam dr water broke..dah beranak..
best gile..senangnye ;)
hopefully Nadia pun 2nd baby ni semudah itu..no more 12 hr waiting ;)

Alhmadulillah..everything went smoothly..baby Iman mcm Aus ke Tihani??

kak Eny pantang mane??

mya said...

congrates erni & fad

Blog Diva said...

congrats nyoh..sorry lambat wish. mana gmbr baby?