Monday, November 22, 2010

I'm talking crap again!!!!

Lama dah nak citer pasal hal ni. Tapi semenjak ngandung ni banyak urat putus so urat yang paling banyak defect adalah urat-urat mengingat!!! Sampaikan setiap kali kuar jamban ada yang tukang jerit.... "TOLONG FLUSH JAMBAN TU BALIK..... GELILAH!!!!!" Hahaha, seriously, itu lah series benar tahap pelupa, sampaikan lepas buat business kecik ke besar ke aku selalu lupa nak flush!!!! Eeiiii..... grossss......................

Hari ni duk bising-bising tak larat nak masak. Mula lah ayat keramat kuar dari mulut Fad. Dapur nak besar, kc bagai, tang masak malas...... Penghujung ayat dia ------>Belanj.... Selamb.... maksudnya kalau nak belanja selamba angkat kaki gi tapau sekarang jugak....

Hoh, aku belanja pun no hal asalkan tak penat bersilat kat dapur. Ko ingat tak leceh ke nak masak malam-malam ni. Kalau ikut tekak aku nasi kosong cicah budu ngan telur rebus pun jalan. Ni selera kemain orang bandar...... Huh!!!! Sampai sekarang aku rasa orang yang tak makan makanan kelantan ni tak international.... Okey, laki aku maaf sikitlaaa dia makan gak nasi kerabu ngan laksam cuma nasi dagang je dia tak boleh blah tapi ada kau orang tak makan nasi kerabu.... hmmm..... lu pikirlah sendiri....

Oooohh, cerita pasal entri nasi ni kan!!! Ada bestnya.... Aku never nehi beli beras lain selain beras siam. Nak dapat ni pun mak aku beli kat orang bawa seludup dari siam takleh display terang-terang kalau jual confirm kena angkut... So ari tu walau balik kg dua kali raya and pastu my late father punya kenduri lupa nak stok up beras. Haru gila bila stok beras dah habis. Kebetulan nenek Fad ari tu banyak lak dapat beras orang kasi zakat kat warga emas, kan!!!! So my MIL pun kasilah seguni err separuh guni..... Aku tengok warna beras pun cam geli-geli ada sikit hancur perang-perang. Bila masak lagilah kau.. lembik-lembik berlendir... Yucckssss!!!! Tak dan lama leh basi berlendir... Eeewww... heran aku orang nak kasi barang berzakat biarlah mulia sikit. Ni kalah nak kasi makan mangsa gunung berapi. Ye, aku tatau nak bersyukur. Sila lempang aku kuat-kuat. Kalau konsep aku nak sedekah, bagi benda elok yang boleh memberi manfaat......

Nasib baik lah kakak aku balik kg sempena kenduri arwah my dad so tumpang ehsan beli beras. Huh, dapat beras seguni bahagianya cam dapat emas. Sudahnya, beras subsidi telah selamat dihumban ke dalam tong sampah. Huk huk huk... ko pernah dengar sebiji nasi tumpah seumpama setitik peluh petani??? Tapi kalo tekak tak boleh nak telan apa kes???? Turun jugak berat badan kitorang hasil makan beras tak sedap!!!! Fad pun cakap ingat beras semua sama tapi ada juga yang teruk!!!! Hahaha...... dan sepanjang itu.... duit banyak mengalir makan kat luar gara-gara nasi tak sedap, boleh!!!!! Yang sebenarnya pun, AKU MALAS NAK MASAK!!! hahahaha................. Sebab tu dapat anak kerjanya asyik nak makan kat restoran je......



Minah kat atas ni paling suka makan kat restoran. Ingat dulu, gi Jertih seploh menet pun dia leh ajak mak aku ngan kakak aku singgah makan kat restoran........

No comments: