Friday, March 19, 2010

cerita balik kampung...

I just love school holidays..... Sapa tak suka kalau cuti banyak tapi gaji jalan, kan??? Ohh, went back for a couple of days to visit my parents back in Trg. So happy both of them are really in a good shape especially my dad. Adakah hasil flask ajaib (???) bought by my brother, En. Jack??? Haruslah pinjam nama samaran Mek Teh. Ok, dia siap teasing nak try to drive his car to KL lagi. Haruslah bondaku membantah sekeras-kerasnya. Yelah, bapak ku itu kalau bawa kereta haruslah nak cepat, melaju dan sebagainya. Hahaha... takpelah, selagi ada cuti kami adik beradik akan balik kampung menjenguk mereka.

So, hari itu balik kampung we all naik satria. Hadoih, macam nak cramped segala sendi aku nih. Dahlah sempit, lowered lak tuh. Bertolak kul 4 ptg sampai lam kul 12 malam. Before sampai kat round about gua musang, ada restoran yang serve malay, thai and cina muslim food. Sedap wooh!!! Tambah2 kedai dia tepi kolam. Ok, lah.. Sedap!!! Pergi and balik we all makan kat situ. Murah pun ya takdelah mencekik darah macam kat deret kedai sebelah shell kat pekan GM takpun kat R&R GM yang memanjang penuh orang je tuh...

But still takleh beat home cooked meal prepared by my super mom. Haku lupa lah mak aku masak apa.. Hoh, aku suka gulai kawah and dia kalau tau aku nak balik, sure dia akan bekukan gulai kawah dalam freezer hasil rembatan di mana-mana kenduri kahwin.... Yang lagi satu gulai masak lemak nangka, sedapnya. Yum, yum!!! Kerja aku asyik makan je... Keropok lekor, satar, nasi kerabu... err..... laksam ngan nasi dagang je tak sempat nak cari!!!

Well, my mom kalau anak menantunya balik haruslah mengupdate cerita sensasi yang berlaku di persekitarannya, hahaha!!! orang tu dah meninggal kena kejutan letrik, orang ni dah meninggal sebab sakit aids, orang sana kahwin dua, anak ayah long beris baru accident muka tersembam gigi berterabur, etc!!!! Mak aku memang best. Siap tunjuk kat aku koleksi-koleksi baru tupperware dia. Haisshh!!! tak beloh jadi nih. Tupperware dia sangat lawa-lawa dan besar-besar, okeh!!! Belum lagi cerita corelle nak bagi kat aku tapi hold dulu takut dipecah dek Aus and Tihani, hahaha.............

Tapi............... yang tak best adalah cuaca sangatlah panas membahang macam kat gurun sahara. Rasa macam nak berlenggeng je sepanjang hari. Sampaikan nak pergi kenduri baby baru zila kat rumah pak muda pun we all bertracksuit and t-shirt je. Tak kuasa aku nak memanaskan diri. Hasilnya, Firdaus and Tihani demam selama kat kampung. Jangan tak caya, kitorang 4 hari kat kampung duk umah je jerteh pun tak gi.

So hari Rabu balik sini pun lam kul 4 ptg. Adalah tension balik di malam hari dengan the driver adalah nak memecut je kerjanya. Sampai senak urat mata ngan tengkuk aku duk menjerit. Kat area Merapoh hampir nak melanggar treler yang rosak tengah jalan and hampir accident sebab potong kenderaan depan kebetulan kenderaan dari arah lagi satu quite close... Huhuhu...

Now i'm back at my cribs terhegeh-hegeh nak buat assignment. Rumah dah upside down!!! Cepatlah kabinet dapur aku siap.. Selagi tak siap aku tak tau nak kemas rumah macam mana...

1 comment:

Blog Diva said...

bapak still guna lagi ke flask tuh?kalu sekung dengan dia tuh, alhamdulillah la. sebut psl flask nih baru teringat tak byr lagi. hehe...lupa!

p/s:tepek la gmbr dapur yg dilanggar todak tuh.