Tuesday, February 15, 2011

Netbook sakit!!!

Semalam nak tak nak kena pegi juga format pc errr netbook. Dalam pala otak duk ingat kedai sebelah KFC ada kedai komputer. Tanya sana sini ok mostly derang amik RM50 nak formatkan. Tapi, cina tu cakap dua minggu baru leh siap sebab banyak pc nak kena repair. Apakah??

2 minggu??? Kerja aku tak boleh tunggu dua minggu ok!!! Harus nanti aku presentation stok shallow je sebab tak baca banyak articles. Bebudak dalam kelas tu pulak stok pekena orang nombor satu. Silap aku gak, selalu percaya pada statement yang anta kedai cina lagi bagus dari anta kat kedai melayu or cina buat keje lagi kualiti dari melayu.

So, kasi masuk KFC pekena ayam dulu sambil pikir2 apa strategi seterusnya. Sambil tangan sms kat laki bagi tau yg cina tu cakap 2 minggu baru siap. Bagus je akunya intro sms.. "Yang, cina tu ckp bla bla bla......."

Pastu ada sms masuk. Kejadahnya aku sms tadi kat Isyamzazril sambil dia replied, "Weh, ko sms salah orang tadi.." Dusshhh, malu giler.... Tang ni nak masuk bawah meja ni!!!!

Siap-siap makan, dah bajet nak gi Tesco Rawang la pikir kat situ pun ada kedai komp. Pastu terlalu depan kedai komputer buruk je depan perhentian teksi Rawang. Kasi try laaa....
Ok, tanya-tanya lebih kurang kat budak melayu tu dia cakap dia leh wat lam 2-3 jam. Tinggal segala mak neka lappy charger external cd-rom, aku pun blah.....

Mamat tu tepon balik. "Kak, akaknya windows 7 ni ori. Try cari cd dia pas saya format saya install semula." Damn, cina kedai komp yg aku beli lappy ni tak kasi aku cd windows tu....
Cina nih tipu aku, laaaa...............

Sampai umah, call balik adik tu. Ko try laa wat cemana-mana pun dik oi yang penting lappy akak ok.... Heh, awal-awal lagi dia bitau yg dia format pastu install yang pirate. Nasiblaaaa labu!!! Malam tu, pi semula collect netbook kat kedai adik tu. Moral of the story, tak semua cina pny kerja bagus n tak semua melayu punya kerja hampeh...... Pasnih tau dah kat mana nak repair lappy kalo2 rosak, hikssss!!!

No comments: