Thursday, February 17, 2011

Manusia apakah???

I had an issue here and i don't mind if u read my blog or not. It just make me wonder......


I haven't had any memory of you. As far as i can remember, you were my schoolmate. ONLY a schoolmate. Sometimes u updated your status on FB and that's it!! I never commented on your status, to show that we were barely know each other.

Until suddenly, you approached me on FB chat and asked me to lend you MONEY! Oh, come on!!! We are no close as a good friend how can u simply want to borrow money from me!!!

Better still, i have a list of friends in my BBM that i can asked just to revealed the darker side of you. They were kind enough to share and remind me instead of your bad habits.

My oh my! Why there is a person just like u on earth? I just don't get it!!! These were some of the stories i got from a good friend of mine.

"Dia tu memang suka pinjam duit orang. 2 tahun dulu dia nak pinjam duit A 3k sbb nak servis kete. Katanya laki dia pi oversea tak tinggal duit."
eh, ko nak servis kete apa sampai 3k? Nak bayar down payment kete pun boleh 3k!

"Dia pun penah nak pinjam duit aku. Katanya tak jumpa cari bank."
Kat stesen minyak bersepah ATM. Alasan je tuh.

"Dia tu memang macam tu. Sebenarnya takde duit. Berlagak je lebih. Konon beli handbag harga ribu-ribu. Sebenarnya pinjam sana sini....."
ukur baju di badan sendiri. kalo gaji ko 3k tak payah ler nak ikut-ikut gaya org pakai lv segala. Hidup sederhana kan lagi baik dari pening kepala nak auta sana sini.

And the list goes on!!

Oh, masalah attitude apa dia ni. Tak feel lah citer in English. Huhuhuu!! Masa ko approached aku, aku pun tak ingin nak tau apakah ko punya emergency. Terdesak nak pakai duit sangat. Kalau desperate sangat pun tak malu kah nak pinjam sana sini. Ko takde family suami adik beradik yang boleh tolong kau? Tak pun diorang tu dah meluat nak tolong kau mengenangkan perangai kau tu??

Sudah-sudahlah meminjam sana sini. lama-lama terbuka juga sampai semua orang tau. Siapa yang malu!!! My friend siap pesan. "ko abaikan je budak tu."

4 comments:

Anonymous said...

ahaha... aku cm tau je sape budak ni.. just as you said ignore je budak ni

Anonymous said...

aku tau aku tau...!!! aku pun mangsa juga..!! hahaha..!!

faerni said...

biarlah dia berbahagia dengan caranya!!!! korang korang korang, jangan terkena dengan dia sudah!!!

melor said...

aku pn hmpir jd mangsa la erni-mcnor...huhuhu...