Wednesday, February 16, 2011

Nak menyombong apa ke halnya???

Read an entry from someone who has been to Bandung recently. Oh, my!! How come i missed that place so much???



This was my second trip there with my friends, kami tiga mak dara!!...
Teringat kisah-kisah kat sana!

Pada satu hari tu kitorang kat Tangkuban Perahu, tergodalah dengan sepaket strawberry. Jadi kitorang pun belilah. IDR50 000 rupiah...

Pastu kitorang naiklah kat ada satu tempat tinggi lepak kat situ sambil makan strawberry.Cari gambar tempat tu tak jumpa plak.
Sedap buahnya. Besar-besar manis pulak tu!!

Adalah seorang budak ni, baya Aus, duk perhatikan kami makan sambil merengek-rengek nak buah jugak minta kat ayah dia. Ok, kami tengok mak ayahnya lebih kurang baya aku juga, pakai baju NUTP serombongan cik kiah dengan ahli-ahli lain. Dalam hati aku, oh, gomen!! mesti cikgu cikgi yang pergi rombongan nih.

Kawan aku pun ngulur ler buah kat budak tu. Budak kecik tu baru je nak suap lam mulut, boleh plak ayah dia tepis tangan anaknya sambil bebel-bebel kat bini dia,

"kan saya dah cakap jangan biar anak tu makan yang bukan-bukan."

Sambil jeling-jeling kat we olsss!!!

Kemain kuat kau!!! Eh, tu buah je pun!!!
Rileks aaaarrr brader bukan makanan yang kitorang masak pun kalau ko sangat menitikberatkan kesihatan, kan???

Mak cik kat atas yang menjaja tu siap tanya we ols,

"Keponakannya, ya mbak?"
saudara ke tu, cik?

Aku bilang,

"Nggak ah, bu!! Nggak kenal sama itu orang. Belaguu banget!!!"
Taklah, kak. Tak kenal pun. Berlagak je dia tu.




Ohhh, tu baru pi Bandung. Kalau gi Barcelona ke Belfast ke London ke tataulah tahap mana kesombongannya. Dah rupa Indon ke kami tiga orang yang dia nak eksyen-eksyen bagai. aku pun tak paham. Sudahnya, turun from Tangkuban Parahu, we alls singgah makan kat satu resto ni leh serempak lagi ngan dia. Sueewwwwweeeeiiiiii!!!

3 comments:

zahira said...

bila lg nak gi Bandung???

faerni said...

ohh, baca catzcafe...
cam best jer surabaya!!
jom, surabaya..

zahira said...

tu lah...cam menarik jer...bila? tgk nnti ada tambang murah...bapak mentua aku ckp medan pon best!