Tuesday, July 13, 2010

My mom's house kena masuk pencuri!!!

Woohhhh, kisah rumahku di kampung kena masuk perampok. Memang cilakak lah itu orang. Time orang buat ibadat sembahyang jemaah maghrib-isyak, pencuri nih boleh merompak. Nasib baiklah both of them were not in the house at that time. Kat kampung aku tuh banyak drug addicts/ budak-budak tak semenggah. So mungkin diorang punya kerjalah tu!!!

Teringat lagi masa beberapa tahun dulu (???) kedai bapak aku kena masuk perompak. Banyak set jugak sport rims/tayar yang hilang. My mom/dad ada pergi jumpa sorang ustaz ni. Ustaz ni bagi lah ayat and suruh goreng pasir. Hahaha, mak aku suruh adik aku yang kebetulan baru abis UKM dan takde kerja nak buat pi hidupkan api and goreng pasir atas zink. Time tengah hari rembang panas melenting lak tu. One of my neighbours told my mom ada anak orang kampung aku nih tengah menggelupur kepanasan. So we knew who did that. At the end, mak aku suh adik aku buang je pasir tu takut adalak mati rentung melecur, huhuhu!!! Tapi until now aku memang amazed lah dengan ustaz tu.

Rasa-rasa elok kalau goreng pasir lagi, ye tak???

1 comment:

mommynadia said...

mujur tk de pape kan..kdg2 drug addicts dh lalok, takut dia cederakan tuan rumah..bnyk ke hilang kali ni??

hehehe..goreng aje pasir tu..biar dia serah balik brg2 tu..jahat sunggoh!