Wednesday, September 2, 2009

Cerita hari ini!!!!

Akibat daripada badan yang tak tertanggung kepenatan, i called in sick today. MC ke-4 tahun ini. Aus getting naughtier by day, and i really couldn't cope with it. Muka penuh cop mohor. Lebam sana sini. Sekali tengok, mesti orang ingat aku dera anak. His, favourite spot; tiny spaces behind the tv rack. Sama level ngan ketinggian diredahnya jugak. Tersangkut pipi, lebam. Tertonggeng kat tangga, dahi jadi habuan. Heh, mesti korang ingat aku tak pandai jaga anak. Nak buat cemana, in a blink of eyes, he was somewhere doing something.... Semalam, stand fan digayutnya, patah dua. Haaa, maya! pikir2 kalau nak anak lelaki. Penat!!!

Ohhh, entry my SIL menu nak masak bukak puasa. Memang pening!!! Pasar Ramadhan is a NO-NO. Semua tak menjadi! Last week masa kat UPSI, aku beli nasi kerabu. RM4.50. Korang nak tau, daging bakar dia adalah 3 ketul besar ibu jari tangan. Dah ler nipis dagingnya, masin purap, mahal. So, nak tak nak, terpaksalah masak. Hari nih aku nak masak kue tiau goreng and buat roti jala... Tata..........

2 comments:

DD said...

ern, food dkt jb sangatla heaven. aku blom lg masak utk buka.semua pasar ramadan. dan semua sedap sedap sedap. today menu : nasi dagang. lebih sedap dr mersing!

p/s aku takleh compare ganu punya nasi dagang. never been there.:(

faerni said...

wah, bestnya!!
d, minta no tepon. Mana tau aku lepas ke jb nanti masa raya, leh nyinggah umah. ko pun lalu rawang, meh laa singgah!!!