Friday, January 25, 2008

I've made up my mind.....

At first aku plan nak buat bday untuk Tihani tapi pikir2 balik aku dah malas nak celebrate. Sbbnya aku dah kira2 and dah budget2 duit aku tak cukup. Terukkan! baru je gaji aku dah terasa mcm xde duit. Serius! Aku rasa dulu2 masa aku bujang2 dulu duit dalam wallet aku x pernah bersisa merah and biru but now it's all i have. Dibuatnya aku mati dalam masa terdekat nih nak beli kain kapan pun tak cukup. Itu kalau mati...... Dibuatnya masuk sepital, nak duk wad kelas 3 pun tak mampu bayar gamaknya.... HUHUHU... syahdu sungguh!


Oh, bulan nih nak kene servis kereta. Lepas tu aku rasa mcm nak balik kg CNY nanti. Rasa mcm lama dah tak dgr suara bapak aku. Selalu aku call mak aku waktu mlm dia pergi masjid. Last masa aku balik Aidil Adha hari tuh dia still tak ok lagi dari segi pertuturan. Hmmmm.....


Biasalaa, aku bila rasa tense je sure nak balik kg punya. And aku really hope boleh settle down kat kg for good. I just love the simple life and yet so many things i regret that much. SANGAT! Lepas ni kena lebih banyak pikirkan pasal diri sendiri. Kena pentingkan diri in the sense that apa2 yang jadi tak ada siapa yang dapat tolong melainkan diri sendiri. I always believe that parents always be the first and on top priority. Ibu bapa kalau dah takde tiada pengganti sedangkan .................


So, my priority selain daripada diri sendiri adalah anak aku. Dia selalu kene marah je bila aku penat balik keje dia buat perangai yg sgt menguji kesabaran. I wish i could spent more time with her like what i did today.

Since hari ni dia baik-baik aje and kena tinggal as usual, kita dua beranak pun pergi laa jalan2 kat supermarket. Dah besar dah dia. Nak masuk 3 thn dah tak lama lagi. Tapi lagaknya susah aku nak explain.... Lepas makan2, temankan dia main and i got myself something to read. Aku perasan lately aku kurang membaca. Aku perlu membaca to rejuvenate myself. Aku rasa should start to read balik.

This time round, aku punya entry pun mcm lain je. I want to express my feeling and at the same time i don't want to reveal it. Tatau... Aku sangat-sangat perlu terapi untuk diri sendiri. Sebabnya aku sangat penat dengan segala mcm kerja di rumah dan di tempat kerja yang tak habis2 and aku tak dapat reward diri sendiri utk itu. Aku sangat2 menunggu sesuatu yang aku sendiri pun tak pasti bila akan dpt.

1 comment:

Anonymous said...

ni restoran mana nih?